وزیر آموزش و پرورش:

معلم کسی را تربیت می‌کند که موجب پیشرفت کشور در آینده مي شود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت جایگاه معلم گفت معلم، کسی را تربیت می‌کند که موجب پیشرفت کشور در آینده مي شود.

صحرایی

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ جلسه استقبال از نومعلمان آزمون استخدامی و فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان استان خراسان رضوی با حضور وزیر آموزش و پرورش در چهارم آبان ماه ۱۴۰۲ در این استان برگزار شد.

رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نومعلمان و عرض تسلیت شهادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: امروز آموزش و پرورش، یکی از مهمترین مسائلی است که باید به مسائل دستگاه سازنده ایران از نو مورد توجه قرار گیرد.

وی سپس با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش در ترسیم سیمای آینده کشور افزود: اگر می‌خواهیم بدانیم ۲۰ سال دیگر ایران چگونه است باید به مدرسه‌ها برویم.

صحرایی ادامه داد: پیام ما به همه مسئولان خدوم و زحمتکش کشور این است که میزان اثرگذاری شما در آینده کشور، رابطه مستقیم با میزان توجه شما به مدرسه‌ها دارد؛ اگر ایران قوی، فرهنگ قوی و اقتصاد قوی می‌خواهیم باید از مسیر آموزش و پرورش به آن برسیم و در مدرسه آن را بسازیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آینده، سیمای عملکرد امروز ما خواهد بود؛ کاستی و اهمال‌کاری امروز در کارها ناشی از تغافل مسئولان گذشته در دیروز است، افزود: هر کاستی و کمبودی در مسائلی که دغدغه و چالش امروز ما محسوب می‌شود با مساله انتخاب معلم خوب جبران می‌شود.

صحرایی با اشاره به مشکلات و مسائل دشوار در دوران جنگ تحمیلی و رژیم طاغوتی اظهار کرد: مگر کمبود و کاستی‌های امروز ما از دوران گذشته بیشتر است؟ در همین دوران بود که ما به اعتماد معلمان 36 هزار دانش‌آموز شهید و 5 هزار معلم شهید را بر صحنه تاریخ پرافتخار میهن‌مان بر جای گذاشتیم. در هر دورانی ما به معلم اعتماد کنیم، نتیجه‌اش را به شیوه مطلوب دریافت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه معلم بیان کرد: ماموریت مهم آموزش و پرورش، کشف استعدادهای معلمی است. انتخاب معلم خیلی مهم است زیرا او تجدیدپذیر است و هر سال با شروع سال تحصیلی، اندیشه خود را به فرزندان کشور می‌دهد. معلم، کسی را تربیت می‌کند که منبع پیشرفت ما در آینده است، کسی که به تعبیر مقام معظم رهبری هوشیاری، ایمان و نجابت در برابر دشمنان را می‌شناسد و رسالت ما انتخاب چنین معلمانی برای ایفای این نقش مهم است.

بازدید وزیر آموزش و پرورش از نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان هنرستان صیرفی مشهد

بر اساس این گزارش، صحرایی از نمایشگاه دستاوردهای هنرجویان هنرستان صیرفی مشهد‌ نیز بازدید کرد.

این نمایشگاه به همت هنرجویان رشته‌های گرافیک، نگارگری، تذهیب، تولید چندرسانه طراحی دوخت، معماری و سراجی کیف با ارائه بیش از ۱۰۰ اثر برپا شده است.

وزیر آموزش و پرورش بر روی اجرای زنده بوم دیواری با متراژ ۵ متر و با موضوع #غزه_حمایتت_می_کنیم که توسط هنرجویان رشته گرافیک هنرستان صیرفی تهیه شده بود، یادداشت کوتاهی نوشت.